maanantai 20. kesäkuuta 2011

Kaunis päivä

Kaunis päivä...

Rippijuhlat onnistuivat täydellisesti. Vaikka satoi. Vaikka iltatuoksinassa pihapaviljongin seinään tuli reikä. Vaikka entinenmies oli ensi kertaa eron jälkeen entisessä yhteisessä kodissa.

Ihanat ihmiset, ihana tunnelma. Kummitädin yltiökaunis puhe läsnäolon tärkeydestä, vaikka ei aina olekaan fyysisesti läsnä, kauniit lauluesitykset ja minun huilunsoittoni. Taitavat keittiöapulaiset, jotka hoitivat tarjoilun, niin ettei kukaan oikein edes huomannut. Yhteisöllisyyden tunne, sanoinkuvaamattoman lämmin henki, kaikki ihmiset minun poikaseni lähellä.

Muhvi osasi olla juhlien keskipiste. Hän seurusteli kaikkien kanssa, siirtyi luontevasti seurueesta toiseen. Kukat ja lahjat, kaikki kauniit kortit ja tulevan kevarirahaston karttuminen.

IKJ on mukana myös. Hän oli virallinen valokuvaaja, sopivasti lähellä, muttei kuitenkaan isännän roolissa. Sekin meni hyvin.

Ja minä osasin olla, nautin hetkistä, itkin liikutuksesta, mutta myös nauroin ja olin onnellinen. Luojan kiitos minun ei tarvinnut olla yksin, vaan vierelläni ja lähelläni oli rakastava ihminen.

Kertakaikkisen kaunis päivä.



Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...