keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Kuinka järjestetään rippijuhlat helposti

Mie oon kyllä delegoinnin mestari. Rippijuhlat 50 ihmiselle on meillä kotona lauantaina ja huomaan tässä to do -listoja tehdessäni, että kaikki hommat oon saanut ripoteltua sinne sun tänne.

Kas näin:
- suklaakakut kotileipomosta
- voileipäkakut IKJ:n tuotantoa
- itsetehdyt karjalanpiirakat siskoltani, eli Muhvin kummitädiltä
- siivous siivooja-Marjalta
- pöydät, tuolit, katokset työkaverilta
- koristekukat ojanpientareilta (lupiinit)
- kahvitytöt: työkaveri ja hänen tyttärensä
- astiat ja pumpputermarit töistä
- pihan loppusiivous..... (en tiiä kuka tekee, ehkä minä, ehkä joku muu.)

Minä olen keskittynyt visuaaliseen puoleen: ompelin verhot olohuoneeseen, hankin teemavärin mukaista violettia kangasta 10 metriä kaikkiin juhlapöytiin, (metsästin sopivia pöytäliinanpainoja monta päivää), vaatetin rippilapsen ja meidän koko joukkueemme, (itseni mukaan lukien, kengät vielä puuttuu, mutta ne siskoni tuo Tokiosta parahultaisesti juhlapäivän aattona.) Kävin kampaajalla, kynsihuollossa ja jalkahoidossa.
Äsken vielä asettelin ovenedusasetelmaa sopivaan kuosiin. Hyvä tuli.
Ai niin, olen minä sentään ihan itse tehnyt sitä raparperimehua: oiva alkoholiton alkudrinkki saapuville.

Juhlien menu:

- raparperimehu ja palttoonapit savuporotäytteellä
- suklaakakku
- pikkuleivät
- kahta eri voileipäkakkua, liha ja kala
- karjalanpiirakat ja munavoi
- kahvi, tee, mehu

Lahjaksi Muhvi saa minulta pankkikortin ja käyttöoikeuden omaan tiliinsä. Olen monta vuotta säästänyt 25 euroa kuussa hänen tililleen ja nyt siellä on aika muheva pesämuna teinin omaan käyttöön. Tietenkin meillä vanhemmilla on käyttö- ja valvontaoikeus tiliinsä, mutta nyt on minusta oikea aika alkaa opettaa vastuuta ja vapautta.

Toivon, että juhlista tulee iloiset.






Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...