lauantai 11. kesäkuuta 2011

Onnellista oloa

Aune-mummun kukkapenkistä taas päivää. Kuvasarjan ja unikoiden kautta pientä päivittelyä.




Piha on siivottu. Kevätkukat kitketty. Olohuoneen verhot ommeltu. Puutarhapenkki uusittu. (IKJ) Kesäilloista ja uskomattomasta lämmöstä nautittu.





Nämä unikot on alkukesän kaunistus. Nopeasti ne maasta punkeaa, härskeine nuppuineen, upeine kukkineen. Kukan elämänkaari on niin nopea, että aina kun ne on kukassa, niin minulle tulee pakkomielteenomainen tarve ahmia elämää ja alkukesää.






Kukat kukkivat aina Muhvin syntymäpäivän aikoihin. Muhvi täyttää huomenna 15v ja juhlii sitä rippileirillä. Minä niin toivon, että hänellä on elämyksentäyteinen viikko: että hän osaa levottomasta mielenlaadustaan huolimatta nauttia hetkistä. Yritin Muhvia lähtöiltana vahän opastaakin nauttimaan leiriviikosta. Katotaan nyt.






Olen ollut viikon töissä. Tehnyt varareksin kanssa lukujärjestyksiä. Luojan kiitos mulla oli aivot kavereina... olisin varmasti itsekin päässyt semihyvään lopputulokseen, mutta näin työparina työ sujui aika hienosti. Paperilla on nyt valmista: 20 opettajalle kolmessa eri koulurakennuksessa on tulevan vuoden työjärjestykset valmiina. Ja ehkä jopa toimivat. Se testataan ensi viikolla, kun tiedot syötetään armottomaan tietokoneohjelmaan.
Pidin erityisesti siitä, että nämä mietittiin käsin, ilman koneen kylmää logiikkaa.








Huomenna on Boheemikeijun kesäteatterin ensi-ilta. Valittamatta ja innolla hän on käynyt joka päivä miltei kellon ympäri enskariviikon viimeisissä harjoituksissa. Tänään vielä mainostamaan näytelmää kylille kaupunkitapahtumaan. Sattumalta selvisi, että tämänpäiväiset 50-vuotisjuhlat, minne minä olen menossa vieraaksi, saavat esityksekseen kesäteatteriryhmän shown. Kyllä saa äiti olla ylpeä -taas.

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...