torstai 3. marraskuuta 2011

Perustorstai

Töissä pidin pari reksinpuhuttelua. Ja pohdin taloustilannetta, joka onneksi sitten kuitenkin näytti valoisammalta kuin olin kuvitellut.
Ruinasin kollegaopea pitämään mun enkuntunnin, jotta pääsisin jättämään jäähyväisiä; tänään IKJ:llä oli lähtöpäivä. Nuori rakastunut ope ymmärsi keski-ikäistä rakastunutta ja lupasi pitää mun tunnin.

Ja niin sitä lähdettiin. Jäähyväiset olivat lyhyet, mutta aika tunteelliset. Itku tuli, mutten päästänyt sitä aivan valloilleen. Ja miten komeana se mun mies lähti maailmaa valloittamaan. Not available, kuulkaa kaikki maailman satakahekskytsenttiset blondikaunottaret!

Kun saavuin kotikaupunkiin, kävin ostamassa lohtuvaatteeksi yyberpehmeän aamutakin, jonka suojissa sitten yksinäisiä sohvailtoja voisin viettää. Saas nähdä miten mä tän uuden elämänvaiheen muotoilen, tuleeko musta kotona yksin nyhjääjä, vai haluanko lähteä ihmisten ilmoille. En osaa edes itse lyödä vetoa kummankaan vaihtoehdon hyväksi. Saas nährä ny, ku en tielä vielä.

Illan ohjelmana oli ysiluokkalaisen vanhempainilta. "Mitä ysiluokan jälkeen?" Mun mielestä lukio tietenkin! Muhvin ja entisenmiehen mielestä kaksoistutkinto. Kaksoistutkinto what?? Onneksi illan vetäjät olivat asiantuntijoita, ja saivat vanhanliiton lukiojääränkin miettimään asioita uudelta kantilta. Ehkä se kaksoistutkinto ei olekaan niin tyhmä idea... Mutta sen mä sanon, ja sanoin Muhvillekin, etten halua hänen vielä muuttavan pois kotoa, siis muuttavan entisenmiehen luo kauas toiseen kaupunkiin. Joojoo, onhan se sen iskä, mutta silti.

Katotaan. Täs on nyt kuulkaa niin monta avointa korttia taas pöydällä, että tämmöstä perusnaista melkein taas hirvittää.

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...