tiistai 20. joulukuuta 2011

Joulu tulla jollottaa

Istun keittiön pöydän ääressä, punaviinilasi kädessä. Just syötiin lasten kanssa texmexiä, kaikki on kertoilleet päivänsä, minä pakahtunut ylpeydestä todistuksiinsa; syksyn työ on tehty. Piste.

Boheemikeijulta kysyin mistä hän on erityisen tyytyväinen todistuksessaan. Tyylilleen uskollisena hän sanoi: "Hissan seiska on hieno." Ei se kyllä ole, mutta enkun, matikan ja ruotsin kympit vähän kompensoi. Muhvilla oli kanssa hyvä todistus, suurella työllä ja ahkeruudella saadut hyvät ja kiitettävät. Kyllä mä oon onnellinen lasten koulumenestyksestä. Jos ei reksiäiti pidä sitä tärkeänä, niin kuka sitten. Erityisen tyytyväinen olen siihen, että jotenkin on saatu opetettua omatoimisen, mutta tarvittaessa tuetun opiskelun malli. Jos tuolla tavalla tekee tulevaisuudessa sitten työnsä, niin ei voi muuta seurata kuin pelkkää hyvää.

Lapset lähtee huomenna isälleen, minä lähden ylihuomenna IKJ:n luo Minskiin. Ensimmäisestä olen vähän kaihoisa, mutta tuo toinen kompensoi sitä vahvasti. En osaa sanoin kuvailla sitä odotusta, kaipuuta, itkua ja hammastenkiristystä mitä tämä 7 viikkoa on ollut. Onneksi me on tässä vähän virtuaalisesti kinasteltu ja riidelty, tiuskittu ja terävästi kommentoitu, niin ei mene yhteistä aikaa enää siihen.
Luvassa on KHL-jääkiekkoa, Minskin oopperaa, jouluillallisia muiden suomalaisten (jääkiekkoihmisten) seurassa, shoppailua, kaksin olemista, vaahtokylpyjä, valokuvausta, ruokaa, juomaa, kaikkea ihanaa ja ihmeellistä. Otan kameran mukaan ja ehkä valokuvaan jotain uutta ja ennenkokematonta.

On tämä kummallinen ja ihmeellinen tämä elämäni elokuva.

Hyvää joulua kaikille blogini lukijoille <3

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...