tiistai 24. huhtikuuta 2012

Koruja

Olen ollut tänä vuonna kansalaisopiston Hopeaa ja helmiä -kurssilla. Ihan ihmeellinen aluevaltaus minulta, joka en yleensä ole mikään väkertäjä.

Tai no, jos oikein ajatellaan, niin olen minä ajoittain tehnyt käsitöitä ja aina askarrellut kortteja. Olen maalannut tauluja ja nyt siis tehnyt koruja.

Muinaisketjujen tekeminen oli ihmeellinen prosessi. Ensimmäisellä kurssikerralla meinasin lähteä kesken pois; ei minusta ole tuollaiseen nyhertämiseen, eieiei. Onneksi kuitenkin jäin ja ryhdyin opettelemaan minulle täysin uutta taitoa. Kuinka tehdä suorasta hopealangasta lenkkejä ja niistä lenkeistä koruja. Opin ja onnistuin :)

Muinaisketjujen lisäksi teimme helmikoruja. Niitäkin sain tehtyä ihan kivasti ja nyt minulla on taito ja materiaalia jatkaa tätä nyhertämistä ihan itse.

Parasta korunteossa oli se, että kun siihen keskittyi, niin unohti kaiken muun.

Muinaisketju, kaulaketju itselleni.

Valmiiseen malliin lisäsin alimmat pikkulenkit.

Hopealenkit ja läpinäkyvät lasihelmet. Tähän tein myös ranneketjun.

Solmioneula muinaisketjuna. Tein näitä kaksi, Muhville ja IKJ:lle.

Korviksia Lontoosta ostetuista lasihelmistä.




Lasihelmiä ja hopealenkkejä. Kaulakoru ja rannekoru.

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...