perjantai 23. marraskuuta 2012

Ihan ku elokuvissa

Silmänilo ja minä olemme tapailleet muutaman viikon ajan. Salassa ja kenellekään kertomatta ja visusti varoen kaikkea. Se salailu on kuulkaa aika raskasta ja siitä maksettiin tällä viikolla vähän hintaa.

Kun kanssakäyminen perustuu lähinnä tekstareihin silloin kun ei nähdä, niin tekstarien tyylilaji -ja kaikki mitä niihin laitetaan ja varsinkaan ei laiteta- korostuu aivan liikaa.
Herkkävaistoisena ihmisenä huomasin että jaajaa alkaa pientä vetäytymistä ja vaisuuntumista olla havaittavissa ja että voi vee miksi taas näin. Katoaako tuo(kin) ihminen nyt johonkin ja mikä ihme tässä menee pieleen. Meinasi tulla suru puseroon.

Rohkenin ottaa asian puheeksi ja minulle vastattiin vähätellen ja vältellen ja vaiettiin vähän lisää. Hei haloo, mä olen 20 vuotta elänyt hiljaisen entisenmiehen kanssa, osaan kyllä hiljaa olemisen ihan kaikki variaatiot tulkita. Ja tiedän milloin on syytä huolestua.

Eilen illalla oltiin molemmat myöhään illalla autoillamme liikkeellä. Minä olin tulossa laulukeikalta ja hän jostain omista menoistaan. Soiteltiin ja molemmat vähän puhelimessa tuittuiltiin. Kaikki meinas mennä ihan pieleen... No kuitenkin yhtäkkiä sovittiin että nähdään läheisellä parkkipaikalla, kello oli melkein kymmenen ja mua odotettiin kovasti jo kotona. Mutta päätettiin nähdä, jotta päästäisiin johonkin selvyyteen kaikesta.

Ja niin kaksi iltayössä kulkevaa autoa kaarsi eri suunnista samaan paikkaan, autoista nousi kaksi ihmistä, jotka kiiruhtivat toisiaan kohti: halausten ja suudelmien ja sovinnon ja ei-ikinä-enää tämmöistä -lupauksien määrä oli valtaisa. Taustalla soi ihan varmana Take my breath away sinfoniaorkesterin soittamana  ja ympärillä lensivät kaikki Disney-linnut ja sydämet.

Se oli pakahduttavaa. Ja se taisi saada salailun loppumaan. Ohi menevät koirankusettajat ainakin tuijottivat, kuinka kaksi ihmistä halasi ja pussasi paperinkeräyslaatikoiden ja uff-boxien keskellä klo 22 illalla.

Että ehkä voitte nähdä meidät jossain muuallakin joskus. Varma ehkä.

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...