tiistai 10. joulukuuta 2013

Mitä ihmettä jouluna?

Mitä mä teen jouluna? Minne mä menen? Missä mun kuuluisi olla?

Lapset lähtevät isälleen. Ja kuten kerrottua, tulevat kotiin jo joulupäivän iltana, isällä kun on muuta menoa.

Tämä aiheuttaa sen, että minunkin tulisi olla kotona joulupäivänä. Eli mahdollinen joulunvietto siskon luona Savossa olisi aika lyhyt, takaisin pitäisi ajella het koht. Ja minähän olen just hyvä talviautoilija, ihan kovin mielelläni en satoja kilometrejä hurruuttele.
Eikä mua kiinnosta siellä olla, koska perhejoulusta puuttuisi mun tärkein, eli lapset.
(Ja plan B, eli junaliput veisi joulubudjetista aika suuren osan.)

Herra Siili on pyytänyt minut luokseen. En ole siihenkään valmis. Tai siis joo, herra Siilin kanssa milloin vaan missä vaan, sitähän mä haluan tässä joka sekunti joka solullani. Mutta herra Siilin lapset olen nähnyt vain kerran ja herra Siilin vanhempia en vielä ollenkaan. Ei silloin vietetä joulua luontevasti yhdessä. Kai. Vai?

Tai jos olisin yksikseni aluksi ja sitten hiipisin herra Siilin luo, kun siellä on joulu hiljentynyt (lapset nukkumassa). Leikkisin itsekseni kuusen ympärillä siihen asti.. Äääh. Ei.

Jos mä oisin sä, niin mäkin oisin mun kaa... Mitäs sä tekisit?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Menisin herra Siilille sitten kun lapset on nukahtaneet :D

Pohdiskelija kirjoitti...

Auts. Onpas hankala. Mä luulen, että mä jättäisin myös vanhemmat vielä väliin.. olisin ehkä pakosta yksin kotona ja myöhemmällä hipsisin Siililään. Vaikka alkuillan yksinolo kuulostaa ikävältä, mutta silti Paremmalta, kuin vaivautunut joulupöytä vieraine ihmisineen. Onpa mielenkiintoista kuulla, mihin ratkaisuun päädyt(te) !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...