tiistai 28. tammikuuta 2014

Liekeissä

Keijulla on ensi-iltaviikko. Nuorisoteatterissa tulee ohjelmistoon koulukiusaamisesta kertova näytelmä, jonka pääosassa Keiju on.

Pääosassa.
Saan taas kerran todistaa sitä ihmettä, että hiljaisesta vetäytyvästä tarkkailijasta tulee pääosan esittäjä, rooliinsa sukeltanut näyttelijä.

Keiju on myös ihan liekeissä. Liekeissä siitä, että meni improryhmän harkkoihin ja huomasi olevansa kuin kotonaan. Ja sai kuulla olevansa sairaan hyvä.
Keijulla on hahmokavalkadia omasta takaa, tarkkailijana hän on tallennellut muhkean varaston eleitä, ilmeitä, ääniä ja tyyppejä, joita voi kätevästi yhdistella kulloinkin käsillä olevan tilanteen mukaan.
Olen nähnyt myös parodian itsestäni; ei ollut kovin mairitteleva.

Töissä on ollut yllättävästi haastavia tilanteita ihmisten kanssa aika paljon. Siis aikuisten kanssa. Ja mua ei oikein kiinnosta niitä selvitellä ja johtaa. Evvk. Jos et tuu toimeen toisten kanssa, niin voivoi. Jos et noudata annettuja ohjeita ja sovittuja juttuja ja joudut palautteenantajien kynsiin, niin voivoi. Mä en nyt oikein viitsisi olla yliymmärtäväinen ja empaattinen. Tai no, kyllä mä virkani puolesta näyttelen, hahmoja löytyy täältäkin.

Mitä mä sitten työkseni tekisin?

Meillä on Siilin kanssa viisivuotissuunnitelma, voisin siihen sisällyttää unelmaduunisuunnitelman. Se voisi pitää sisällään seuraavaa:
- tekemisissä taiteiden kanssa jotenkin
- luovien ihmisten inspiroivaa seuraa (myös insinöörit käy)
- saisi suunnitella ja organisoida ja pitää ohjat käsissään, ei välitöntä esimiesasemaa, mutta organisaation yläosastossa mielellään.
- palkka ainakin sama kuin nyt
- ehkä koulutusta, kasvatusta, pedagogiikkaa, didaktiikkaa (ei niitä kannata kai kaivoon heittää, alan ammattilainen kun olen)
- saa olla Helsingissä, sinnehän me ollaan muuttamassa suunnitelmamme mukaan. (Hehe.)

Mikäs duuni tosta voisi muodostua?

No valaistumista odotellessa aloittelen töissä kehityskeskustelurupeamaa, jossa käydään läpi seuraavat aiheet ja tässä nimenomaisessa järjestyksessä: 1. vahvuudet 2. yhteistyö 3. kehittämistavoitteet ja aikataulu 4. työhyvinvointi ja 5. palaute.

Ja odotan jo kovasti omaa kehityskeskusteluani mun pomon kanssa, mulla on paljon ideoita kehittämiseen. Ehkä mäkin olen ihan kohta taas liekeissä, jos saisin nyt jostain vähän lisähappea mun duuniin!


Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...